fbpx
Kako održavamo Plazma brend godinama?

Kako održavamo Plazma brend godinama?

  • Bambi
  • Bambi

Plazma.
Jedan od omiljenih regionalnih brendova koji je više od pola veka deo porodične, ali i nacionalne
tradicije. Plazma je mega brend. Brend koja se voli.
Većina stanovnika Srbije je odrasla na Plazmi i jaka emotivna povezanost sa potrošačima je
nešto što Plazmu čini jedinstvenom i drugačijom. Sa njom svaki potrošač ima lični odnos: „Ja i
moja Plazma”.

Najomiljeniji brend u Srbiji ujedno i sinonim za keks, Plazma je kategorija za sebe. Savršeno
skrojena receptura keksa spakovana u legendarnu crvenu kutiju već više od 50 godina čini da
Plazma bude nezamenljiva i voljena kroz generacije.


Plazma je nastala daleke 1967, u Požarevcu, kao rezultat rada nekoliko domaćih stručnjaka
tehnologa, koji tada nisu ni slutili da jedan keks može dosegnuti i porasti toliko da postane
LOVEMARK. Tada niko nije slutio da će Plazma, kreirana kao vrhunski keks i u nutritivnom i
konditorskom smislu postati najvoljeniji keks u zemlji, a i šire.

Uspeh Plazma brenda počiva sa jedne strane na jakom nasledju i bazi koja je napravljena u prvih
30 godina njenog postojanja i sa druge strane dobro osmišljenoj dugoročnoj strategiji razvoja
portfolija, inovacijama i pažljivo građenoj komunikaciji tokom godina. U oba slučaja, marketing
je bio ključna karika.

Kada je nasleđe jednog brenda tako snažno i jako, ono daje odličnu mogućnost i priliku za dalji
rast, čiji smo svedoci u poslednjih 20 godina.
Kao i uvek, sve polazi od potrošača, te su insight -i sa tržišta važna osnova za identifikaciju novih
trendova, potreba, prilika za rast. Uz dobru kombinaciju svih raspoloživih alata sa kojima
marketing raspolaže definiše se pravac i strategija daljeg razvoja brenda.

Kao rezultat svega, Plazma se kontinuirano razvijala, širila, kroz nove formate i prilike korišćenja
nudeći potrošačima nove koncepte i načine kako mogu uživati u Plazmi.
Uspeh Plazme se gradio na inovacijma kroz decenije unazad, te smo svedoci da je Plazma
postala i ,,umbrella brand” koji pokriva širok spektar prilika za konzumaciju i široku ciljnu grupu.

Plazma nije više samo dečji keks, već nezamenljivi deo svakodnevnog života.
Konkrentno, kada govorimo o Plazma Mlevenoj, koja je pravi primer na koji način smo naše
potrošače povezali sa brendom kroz human experience je Plazmastičarnica. Ona je pružila
mogućnost potrošačima da upoznaju svet poslastica dostojne jednog šefa kuhinje i da na taj način prave svoja sopstvena Instagram iskustva, kao što su to radile za nas blogerke koje su
učestvovale u kreiranju Plazmastičarnice.

Suština gradjenja dugoročnog brenda jeste da ga prvo dobro poznaješ, a da u širenju u nove kategorije i sa konceptima ne preteraš, da ga previše ne razvučeš (brand deluting) i najvažnije ne zaboraviš svoju bazu, ono sto je srž brenda.

U slučaju Plazme to je ona crvena Plazma koje se svi sećamo. Tu je veza potrošača i Plazme najjača.

Upravo iz tog razloga, uspostavljanje krovne komunikacije je neophodno za održavanje i za
jačanje equity brenda (snage brenda). Veoma lep primer je poslednja Plazma equity
komunikacija pod nazivom “Rituali”. Insight koji nam je upravo došao od naših potrošača. Došli
smo do zaključka da većina Plazma korisnika svoje rituale konzumacije shvata veoma ozbiljno. U
svakom od njihovih rituala, Plazma zauzima posebno mesto, Plazma je njihov životni saputnik.

 

Rekli smo da su inovacije glavni pokretački motor razvoja svakog Brenda, a kroz godine u
portofliju Brenda zaista ima mnogo uspešnih primera:
– 2016: Plazma Mini Mini – Lansiranjem ovog koncepta smo regrutovali mlađu ciljnu grupu
i održali vezu sa mother brend-om. Pomoću koncepta Mini Mini, Plazma brend se
podmlađuje i dobija mogućnost da koristi kanale i kontent koji je relevantan mlađoj target grupi.
– 2017: Plazma Slana – Potpuno iznenađenje, ali hrabra inovacija koja je omogućila
potpuno novo iskustvo uživanja u Plazmi i otvorila ulazak u nove kategorije – slani krekeri.
– 2018: Plazma Kocka – Najuspešnija inovacija Plazme u proteklih par godina. Potpuno je
izmenila kategoriju vafla, obezbedila ulazak u novi segment, privukla potrošače sa
kategorije čokolada, barova i vafla, čokoladnih biskvita)

– 2021: Plazmix – Naša najskorija inovacija, novi koncept obroka gde smo ušli u novu
kategoriju instant obroka i cerealija.
Na taj način kreiramo i različita iskustva koja potrošači mogu da dožive, a dalje i sami razvijaju i
stvaraju neka svoja iskustva.

Kako da brend govori sam za sebe?

Ovo je pitanje ili tema o kojoj sve češće pričamo ili o kojoj čitamo.

Plazma je LOVEMARK, i komunikacija koju imamo sa našim potrošačima je od neprocenjivog
značaja.

Bez obzira da li se odlučite za emocionalnu ili racionalnu poruku, morate sa druge strane dobro poznavati insight sa samog tržišta, a to su navike kod potrošača.

Za to su potrebna i detaljna istraživanja, pa čak i fokus grupe, kako biste sveukupnu sliku uklopili i razvili način na koji će vaš brend komunicirati sa ciljnom grupom, ali i sa pojedincem.

Digital nije samo redefinisao korisničko iskustvo, on ga i dalje redefiniše, jer smo svedoci na
koliko brzoj osnovi se sve menja i koliko određeni alati, koje nam društvene mreže pružaju,
mogu da pomognu u komunikaciji sa potrošačem.

Bitan je ton, bitno je da osoba koja radi Community menadžment poznaje brend, ali i takođe prepozna osobu sa druge strane, koja se obraća brendu, i na adekvatan način se prilagodi upravo tom fanu/potrošaču.

Veoma je važno da glas Brenda bude dosledan i konzistentan kroz sve kanale komunikacije, da sadržaj koji plasiramo bude takođe uobličen i prilagođen svakom kanalu, od TV reklame, veb stranice do društvenih mreža.

Na taj način olakšavamo našim potrošačima da se povežu sa brendom.

 

Aleksandra Savić

Menadžer brenda Senior

AIESEC HUB, Karijera